Μέρος 2: Εγγραμματισμός στην Ψυχική Υγεία για εκπαιδευτικούς

Τι θα μάθετε;

Το επιμορφωτικό μας αυτό πρόγραμμα επικεντρώνεται στην αναγνώριση και αντιμετώπιση των προκλήσεων ψυχικής υγείας, στην κατανόηση του νομικού πλαισίου για την προστασία των παιδιών και στην εφαρμογή αποτελεσματικών στρατηγικών για την παρατήρηση, την επικοινωνία και την υποστήριξη της ψυχικής υγείας και ευημερίας των μαθητών. Σε αυτό το πρόγραμμα θα μάθετε τα εξής:

  • Να αναγνωρίζετε αν ένα παιδί αντιμετωπίζει μια τυπική δυσκολία, αν παλεύει με ένα πρόβλημα ψυχικής υγείας ή αν πάσχει από μια διαταραχή.
  • Να συνεργάζεστε με τις οικογένειες και τις εξωτερικές υπηρεσίες ψυχικής υγείας για την παροχή ολοκληρωμένης υποστήριξης.
  • Να εφαρμόζετε στρατηγικές για την υποστήριξη της ψυχικής υγείας των μαθητών σε εκπαιδευτικά περιβάλλοντα, συμπεριλαμβανομένης της παρατήρησης, της επικοινωνίας και της καθοδήγησης.
  • Να αντιδράτε κατάλληλα και να αναφέρετε τις καταστάσεις που αντιμετωπίζετε αποτελεσματικά, διασφαλίζοντας την ευημερία και την ασφάλεια των παιδιών και των εφήβων.
  • Να δημιουργείτε ένα ασφαλές και υποστηρικτικό περιβάλλον για τους μαθητές ώστε να αποκαλύπτουν τις ανησυχίες τους για την ψυχική τους υγεία και να αναζητούν βοήθεια.
  • Να αναγνωρίζετε παράγοντες κινδύνου και ενδείξεις παιδικής κακοποίησης, παραμέλησης, αυτοτραυματισμού και αυτοκτονικών σκέψεων.


Ποιο είναι το περιεχόμενο του επιμορφωτικού προγράμματος;

1. Εισαγωγή

  • Επισκόπηση του προγράμματος και των στόχων του.
  • Σημασία της διαφύλαξης της ψυχικής υγείας των παιδιών και των εφήβων.

2. Παρατήρηση

  • Σημασία της παρατήρησης στην υποστήριξη και προστασία της ψυχικής υγείας των μαθητών.
  • Εντοπισμός τυπικών αναπτυξιακών προσδοκιών και σημείων ανησυχίας.
  • Κατανόηση και τεκμηρίωση προτύπων συμπεριφοράς για τον εντοπισμό αναδυόμενων προβλημάτων.

3. Επικοινωνία

  • Στρατηγικές για αποτελεσματική επικοινωνία με τους μαθητές, τους γονείς/φροντιστές και το προσωπικό του σχολείου.
  • Δημιουργία ενός υποστηρικτικού περιβάλλοντος που ενθαρρύνει την ανοιχτή συζήτηση για την ψυχική υγεία.
  • Συνεργασία μεταξύ των επαγγελματιών του σχολείου και των γονέων/φροντιστών για την υποστήριξη της ευημερίας των μαθητών.

4. Υποστήριξη

  • Βασικές στρατηγικές για την προώθηση ενός υποστηρικτικού περιβάλλοντος στην τάξη.
  • Διαχείριση δύσκολων συναισθηματικών εμπειριών και συμπεριφορών στην τάξη.
  • Κατανόηση της ποικιλομορφίας στο σχολικό περιβάλλον και υποστήριξη μαθητών με διαφορετικό υπόβαθρο.

5. Παρακολούθηση

  • Σημασία της παρακολούθησης των αντιδράσεων των μαθητών για την υποστήριξη και την πρόοδό τους.
  • Τεχνικές για την παρακολούθηση της ψυχικής υγείας και ευημερίας των μαθητών.
  • Αποτελεσματική επικοινωνία με τους μαθητές, τους γονείς/φροντιστές και το προσωπικό του σχολείου κατά τη διάρκεια της διαδικασίας παρακολούθησης.

6. Καθοδήγηση

  • Ενθάρρυνση της συμπεριφοράς αναζήτησης βοήθειας και καθοδήγηση των μαθητών και των οικογενειών σε εξωτερικές υπηρεσίες υποστήριξης.
  • Κατανόηση του συστήματος φροντίδας ψυχικής υγείας και των διαδικασιών παραπομπής.
  • Συμμετοχή των οικογενειών και των εξωτερικών επαγγελματιών στην αντιμετώπιση σύνθετων προκλήσεων ψυχικής υγείας.

7. Προστασία παιδιών και εφήβων

  • Ορισμός και σημασία της παιδικής προστασίας.
  • Νομικά πλαίσια και διεθνείς συμβάσεις που καθοδηγούν τις προσπάθειες προστασίας των παιδιών.
  • Ρόλοι και ευθύνες των επαγγελματιών του σχολείου για τον εντοπισμό και την αναφορά της παιδικής κακοποίησης και παραμέλησης.
  • Αναγνώριση διαφορετικών τύπων παιδικής κακοποίησης και δημιουργία ασφαλούς περιβάλλοντος για την αποκάλυψη και την επικοινωνία.
Είσοδος στην πλατφόρμα επιμορφώσεων
Πείτε μας τη γνώμη σας!

Ενημερώστε μας ποια θέματα θα θέλατε να δείτε στον ιστότοπό μας